Predstavitve

Predstavitev projekta Formula

datum začetka: 09.03.2017
ura: 13:00

 

formula

V četrtek, 9. 3. 2017, ob 13:00 bo na Fakulteti za elektrotehniko v P1 potekala predstavitev projekta Formula, cilj projekta je v letu 2018 narediti prvo električno formulo. Formulo si lahko ogledate od 6. do 9. marca v avli fakultete.

Superior engineering je ime ekipe, sestavljene iz 35 študentov različnih ljubljanskih fakultet, ki so v preteklem letu razvili in sestavili svoj prvi dirkalnik za tekmovanja v okviru mednarodnega študentskega projekta Formula Student. V letošnjem študijskem so že končali konstrukcijo novega dirkalnika ter začeli proces izdelave. 

O FORMULI STUDENT

Gre za inženirsko tekmovanje študentov, v katerem ekipe univerz s celega sveta skonstruirajo dirkalnik, pridobijo sredstva za njegovo izdelavo in ga tudi dejansko fizično izdelajo, nato pa se udeležijo tekmovanj, kjer se pomerijo med sabo. Tekmovanje ima zlasti v tujini velik pomen, saj ga podpirajo in spremljajo praktično vsa največja imena avtomobilske industrije, od proizvajalcev avtomobilov, posameznih komponent, pnevmatik itd. do njihovih dobaviteljev. Konstrukcija in izdelava morata biti povsem lastni, torej v režiji študentov samih – izjema so določeni najkompleksnejši sklopi, kot je denimo motor. Pravila Formule Student so zelo natančna in obširna, samo tekmovanje pa se deli na statični in dinamični del. V prvega spadajo tehnični pregled dirkalnika, predstavitev poslovnega in finančnega načrta ter konstrukcijskega poročila, medtem ko se dinamični del izvede v obliki dirk v avtokrosu, vzdržljivostni dirki, t.i. osmici (skid-pad) in v pospeševanju. 

ZAKAJ?

Univerza v Ljubljani (UL) svoje ekipe v Formuli Student še nikoli ni imela, ker pa želijo dokazati sebi in svetu, da tudi ljubljanski študenti znajo in zmorejo, da imajo gorečo željo in so pripravljeni trdo garati za dosego svojih ciljev, so v začetku lanskega akademskega leta vzpostavili ekipo posebej za ta projekt in pridobili podporo pri izvedbi projekta s strani dekana Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani, dr. Široka. V manj kot letu dni so sestavili prvi dirkalnik in z njim tudi odšli na prvo dirko v Italijo. Projekt ima pozitivne učinke za vse – podjetja, ki postanejo partnerji projekta, razvijajo morebitni bodoči kader sodelavcev, ki bo zahvaljujoč projektu imel že kar nekaj praktičnih izkušenj, obenem pa bo lahko že tekom projekta začel dobro sodelovanje ter preizkušanje novih rešitev in načinov dela, ki jih uporablja samo podjetje. Poleg tega skrbijo tudi za oglaševanje svojih partnerjev, medtem ko so glavna prednost sodelovanja pri projektu prav izkušnje in nova poznanstva, zlasti ljudi in podjetij, ki že delujejo v industrijah, kjer želimo tudi sami graditi svoje kariere.

CILJI PROJEKTA

Med kratkoročnimi cilji sta najbolj osnovna: uspešna izdelava drugega dirkalnika in uspešna prijava na vse željene dirke v naslednji sezoni. Zelo pomemben kratkoročni cilj je tudi testiranje in pridobivanje izkušenj s starim dirkalnikom, kar bo pomagalo pri konstruiranju novega. Dolgoročni cilj pa je vzpostavitev trdnih temeljev in organizacije v ekipi, ki bo zmožna nadaljevati in nadgrajevati ta projekt še mnoga leta. Na ta način bodo tudi v prihodnje članom ekipe omogočali pridobitev neprecenljivih izkušenj konstruiranja in izdelave dirkalnika, pa tudi vzpostaviti stik s svetom motošporta oziroma avtomobilsko industrijo nasploh. Teoretično znanje, pridobljeno na fakulteti in nasploh, želijo tako preliti v praktično, kar bo vodilo v simbiozo profesionalne in osebnostne rasti članov ekipe, v prihodnosti pa imelo velike koristi tudi za delodajalce. Celoten strošek projekta za eno sezono je približno 50.000€. Projekt podpirajo številna podjetja, ki so že podprla projekt (Mahle Letrika, SHD Composites, TPV, Krokar, Cimos, Kolektor, SKF, Unior,G-M&M, Iskra mehanizmi, Revoz, Berk Vehovar kompoziti, 3D Center, Ultramarin itd.).

 

formula   formula

NAČRTI ZA PRIHODNOST

V sezoni 2018 si želijo narediti prvo električno formulo. Prav tu pa bodo potrebovali pomoč elektrotehnikov. Za izvedbo električne formule bodo potrebovali znanja na področju baterij in upravljanja baterij, izbiro elektormotorja in nato krmiljenje moči oz. navora na posemaznem motorju, saj ne bodo imeli diferenciala z zaporo.  Pri tem bi seveda črpali znanje iz industrije, saj so podjetja kot so denimo Mahle Letrika ali Kolektor močno naklonjena temu in bodo pomagali pri razvoju. Ker je večina ostale konstrukcije še vedno v domeni strojnih inženirjev, menijo da bi bilo elektroinženirjev približno tretjina, kar pomeni okoli 10. Pod mentrostvom profesorjev iz Fakultete za elektrotehniko bi do začetka novega akademskega leta pripravili pogonski sklop za novo formulo, kar pomeni, da bi poiskali ustrezne elektromotorje, baterije in krmilnik. V oktobru bi tako lahko začeli s konstrukcijo dirkalnikga okoli danega pogonskega sklopa.

POTEK DELA

Delo poteka v prostem času, a se v dogovoru s profosorjem oz asistenti lahko to delo prizna tudi kot nekatere obveznosti pri študiju. Samo načrtovanje in konstrukcija je v domeni študentov in se izvaja doma oz. ponovno po dogovoru na fakulteti. Profesorji oz. asistenti so študentom v pomoč z nasveti ter strokovno pomočjo (npr. uporaba nekaterih programov, izvananje testov itd.). Pri tem projektu je potrebno veliko timskega dela, saj je delo razdeljeno med 30 do 35 članov, katerih kosi so medseboj odvisni in je zato potrebno usklajevanje. Starejši člani, ki so bolj izkušeni pomagajo z nasveti in izkušnjami, zato je potrebno sodelovanje.

fornula           formula