3D zvok v multimediji (FE)

Visokošolski učitelji: Sodnik Jaka
Število kreditnih točk: 6
Semester izvajanja: zimski
Koda predmeta: 64M30



Opis predmeta

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Opravljanje študijskih obveznosti je opredeljeno v Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja ter izpitnem redu FE.

Vsebina:

1. Vibracije in zvočno valovanje

  • propagacijske lastnosti zvoka
  • lastnosti medijev
  • karakteristike zvočnih izvorov

2. Zaznava zvoka in psihoakustika

3. Lokalizacija zvoka

  • medušesni časovni in amplitudni pojavi
  • spektralna vsebina
  • premiki glave in zvočnih izvorov
  • razdalja in reverberacija

4. Snemanje prostorskega zvoka

  • tehnike snemanja večkanalnega in prostorskega zvoka
  • zajem prenosnih funkcij glave (HRTF)

5. Predvajanje prostorskega zvoka

  • dvokanalni stereo
  • večkanalni stereo in surround sistemi
  • implementacija prenosnih funkcij glave
  • uporaba digitalnih signalnih procesorjev
  • simulacija razdalje in reverberacije

6. Zvočni uporabniški vmesniki multimedijskih naprav

  • govorni vmesniki
  • negovorni zvočni vmesniki
  • sonifikacija
  • zvočne ikone
  • uporabniške metafore)

7. 3D zvočni uporabniški vmesniki multimedijskih naprav

  • prenosljive naprave
  • virtualna okolja
  • aeronavtika
  • vozila
  • slabovidni in slepi uporabniki
  • vmesniki možgani-računalnik

Cilji in kompetence:

Cilj predmeta je podati splošni vpogled v področje 3D zvoka in njegove uporabe v sodobnih multimedijskih storitvah in napravah. Študentje naj spoznajo osnovne fizikalne značilnosti zvočnega valovanja v različnih medijih in prostorih ter sposobnosti dojemanja in lokalizacije zvoka pri ljudeh. Osvojijo tudi znanja s področja zajema in implementacije 3D zvoka ter njegove uporabe v interakciji med uporabnikom in sodobnimi multimedijskimi napravami.

Predvideni študijski rezultati:

Poznavanje osnovnih zakonitosti zvočnega valovanja v prostoru, sposobnostih lokalizacije zvoka pri človeku in uporaba 3D zvoka v sodobnih multimedijskih napravah.

Metode poučevanja in učenja:

Predavanja, na katerih se študent seznani s teoretičnimi osnovami, in laboratorijske vaje, kjer nekaj problemov spozna tudi praktično in jih skuša v duhu timskega dela reševati.





Gradiva

  1. Sodnik J, Tomažič S: Spatial auditory human-computer interfaces, SpringerBriefs in Computer Science, september 2015.
  2. Begault R. Durand: 3D Sound for Virtual Reality and Multimedia, Academic Press, Inc. UK, 1994.
  3. Rumsey F: Spatial Audio (Music Technology), Elsevier, 2005.



Študiji na katerih se predmet izvaja

  • 2 letnik - 2. stopnja - Multimedija